The best thing about a lawyer is that he will be there when nobody else is.
Rooland Dumas, French lawyer and politician - 1922 (in "Advocacia- As melhores citações" by Helena Resende Silva, Printed in May 2004, pag 37
Spread Knowhow

A dinamic and flexible team, proficient in various legal fields in order to satisfy our clients needs.

• Nuno Pinto da Costa Lumbrales

Law degree from the Law School of the University of Lisbon in 1964, having gained an extensive litigation experience throughout his career including the representation of various financial institutions in the banking, insurance and energy sectors.

He was the Head of litigation at Petróleos de Portugal – Petrogal, S.A., position he held between 1983 and 2000. He also held positions as Director, member of the Audit Board and at General Meetings at various companies.

In December 2009, he founded Lumbrales & Associados – Sociedade de Advogados, R. L..

Languages: Portuguese, Spanish, English and French.

• Nuno Botelho Moniz Lumbrales

Graduated in Law from Lusíada University in 1999, with a specialization in criminal legal sciences, and earned a Master's of Law from Universidade Católica Portuguesa in 2004, in legal and political sciences, having completed the Master's degree with a dissertation on Misdemeanor Law. Also attended Competition Law courses at postgraduate level (2004 and 2009), both at Universidade Católica Portuguesa.

Trained at PMBGR - Pena, Machete, Botelho Moniz, Nobre Guedes, Ruiz & Associates, Law Firm, between 1999 and 2002, the year in which he joined Rui Pena, Arnaut & Associados - Sociedade de Advogados, R. L., working with the Litigation and Criminal Law and Misdemeanor Team until November 2009.

In December 2009, he founded Lumbrales & Associados - Sociedade de Advogados, R. L..

Languages: Portuguese, English and French.

Published:

- «O Abuso de Confiança Fiscal no Regime Geral das Infracções Tributárias», Fiscalidade, n.º 13/14, Janeiro/Abril de 2003, Edição do Instituto Superior de Gestão;

- «Sobre a Promoção da Execução Fiscal pelos Serviços de Finanças», Fiscalidade, n.º 18, Abril de 2004, Edição do Instituto Superior de Gestão;

- «Sobre o Conceito Material de Contra-Ordenação», Julho de 2006, edição conjunta da Universidade Católica Editora e da Rui Pena, Arnaut & Associados - Sociedade de Advogados, R. L.;

- «O Direito à Palavra, o Direito à Imagem e a Prova Audiovisual em Processo Penal», Revista da Ordem dos Advogados, Ano 67, II, Lisboa, Setembro de 2007;

- «Liberdade de Imprensa e Segredo de Justiça - Perspectivas de Harmonização», Lusíada, Série II, n.º 6, Lisboa, 2006;

- «Inexistência de Responsabilidade Contra-Ordenacional pela Entrega Tardia de IVA Não Recebido - A Jurisprudência do STA e do TCA Sul», Fiscalidade, n.º 34, Abril/Junho de 2008 (em co-autoria com Paula Braz Machado);

- «Breves Reflexões Sobre Alguns Aspectos da Responsabilidade Penal dos Administradores e Gerentes das Empresas em Caso de Insolvência», Estudos em Homenagem ao Professor Paulo de Pitta e Cunha, Volume III, Almedina, Julho de 2010.

• Nelson Pimentel Louro

Graduated in Law from Lusíada University of Lisbon in 2000, with a concentration on Legal and Commercial Sciences.

Trained at Pupo Correia, Antonio Thomas & Caboz Santana - Law Firm, having continued as an associate until April 2012 assigned to the areas of Litigation, Commercial Law, Civil Law, Family and Criminal Law/Misdemeanor Law.

Between April and June 2012, he practiced law as a sole practitioner.

In July 2012, he joined Lumbrales & Associados - Sociedade de Advogados, RL, as associate, and as a partner since 2016, practicing in the fields of Litigation, Family and Children, Commercial and Corporate Law.

Languages: English and Portuguese.